思い出あつめ:わたし手帖

大好きな物たちの思い出や諸々を綴らせていただきます。

『晴れない霧』

『晴れない霧』

払っても払っても、また被いにくる薄暗い闇。

光の見える方へ、ただそれを掴みたいだけ。

歩んでも歩んでも、そこにあるのは薄暗い闇

光は何を指し示しているのだろうか?
光は希望なのか、薄情なのか。

僕の手を掴もうとはしない。

ただ、僕を導いて遠く遠く、遠ざかるだけ。

光よ。
そこにたどり着くにはどうすればいい?
光よ。
僕を置いていかないで。
光よ。
僕の手を取って、僕を連れて行って。

いつか、晴れるよね。
光よ。僕らの希望となれ。
光よ。僕らを照らす光となれ。
僕らを導く光となれ。

걷히지 않는 안개입니다.

지불해도 지불해도, 또 피우러 오는 어둑어둑한 어둠입니다.

빛이 보이는 쪽으로, 단지 그것을 잡고 싶을 뿐입니다.

걸어도 걸어도, 거기에 있는 것은 어둑어둑한 어둠입니다.

빛은 무엇을 가리키는 것일까요?
빛은 희망인가요, 박정인가요.

제 손을 잡으려고는 하지 않아요.

단지, 나를 이끌어 멀리, 멀어질 뿐입니다.

빛이에요.
거기에 다다르려면 어떻게 해야 하죠?
빛이에요.
나 두고 가지 마요.
빛이에요.
내 손을 잡고 나를 데려가 줘요.

언젠가, 맑겠죠.
빛이여, 우리의 희망이 되어라.
빛이여, 우리를 비추는 빛이 되어라.
우리를 이끄는 빛이 되어라! 라는 뜻입니다.

The Unclear Fog

It's a dim darkness that comes back to me whether I pay or not.

I just want to grab it in the direction where I can see the light.

No matter how you walk, it's dark there.

What does the light point to?
Is light hope or cold-hearted?

He won't hold my hand.

Just lead me far away, far away.

It's light.
How do I get there?
It's light.
Don't leave me behind.
It's light.
Take my hand and take me with you.

Someday, it will clear up.
Light, be our hope.
Light. Be the light that shines on us.
Be the light that leads us.